Számunkra is meglepő módon (hogy telik az idő...) február 14-én ünnepelte a blog az egy éves fennállását. Pontosabban akkor jelent meg az első post, amelyet azóta egyébként meglehetősen sokan olvastak. Oké, kicsit elcsúsztunk az ünnepléssel, de még benne vagyunk a hét napban. :)

Annak idején tartottunk attól, hogy a kezdeményezésünk hamar ki fog fulladni, és nagyjából hangtalanul elhal, de ehhez képest szerencsére egyelőre az ellenkezője igaz az egésznek: a blog él, és virul, a szerzőgárda is gyarapodik (habár Bögöy még mindig nincsen kész az első postjával), és - mostmár mondhatjuk, hogy rendszeresen - ki szoktak kerülni írásaink az index címlapjára. (Ezért egyébként ezer köszönet, és a Jóisten tartsa meg ebbéli jó szokásukban a szerkesztőket.) A statisztikai adatokról most nem akarnék írni, Kaif főszerkesztő kolléga már írt erről az újévi köszöntőjében. Különböző visszajelzésekből azt látjuk, hogy a blogunkat sokkal komolyabban veszik annál, mint egy egyszerű, civilek írta blogot, és ez jó. Azt is látjuk, hogy pinák, szakítások, BKV, és izomtibor mellett van tömegigény a történelemre is, pláne ha az érthetően, és izgalmasan van előadva, ami szintén jó. Egyszóval (azaz néggyel): elégedettek vagyunk az eddigiekkel.

Node, ha már alkalom van, akkor azt használjuk is ki valamire az öntömjénezésen kívül. Feltett szándékunk, hogy erősítsük az interakciót a szerzők és az olvasók között. Ezt a célt szolgálja első körben a facebookon létrehozott csoport, ahol a tervek szerint folyamatosan lehet majd olvasni a jövőbeni témákról, vagy a blogról társalogni, vagy éppen bármi másról. A mindennapi kommunikációra a facebook valószínűleg alkalmasabb, mint ez a sokkal kötöttebb forma.

Másrészt, itt most egy kis közvéleménykutatást is tartanánk egyes jövőbeli terveinkról. (A facebook csoportban lehet fórumot kreálni, úgyhogy ha a diszkusszió tartalmas, és hosszú lesz, akkor valószínűleg áthelyezzük oda).

Első: Néhány formai változáson gondolkodunk. A blogunk megjelenése Kaif kolléga keze (és számítógépe) munkáját dícséri. Azonban, ő maga erősen gondolkodott azon, hogy a jelenlegi skin-t váltsuk át másikra. Ez a design-t is befolyásolná kissé, illetve az oldalframe-k elhelyezkedését, ill. meglétét (vannak két, és egy frame-s skinek is). Akinek van saját blogja, az tudja miről van szó, tehát várjuk az ilyen irányú véleményeket, hogy érdemes e váltani, vagy nem, ha igen, mire. Akinek nincs, és nem tudja miről van szó, attól azt kérdeznénk, hogy szerinte mennyire jó a jelenlegi design, és miben lehetne javítani rajta.

Második: Még szintén technikai jellegű kérdés: a statisztikákból az látszik, hogy az olvasók picit több, mint fele még viszonylag kis felbontásban olvas minket (= 1280x1024-es felbontás alatt), úgyhogy nem mertünk eddig lépni. Abban gondolkodunk, hogy a blog felbontását emelni kellene, mert a két oldalframe eléggé bekorlátoz minket, a tényleges szöveges rész szélessége csak 600 pixel az 1024x768-as felbontás miatt. Így eléggé le kell kicsinyíteni a beszúrt képeket például, 1280x1024-ben már nem annyira. A kérdés igazából az, hogy kit mennyire zavarna, ha a felbontás megnőne? 1280x1024-ben a jobb oldali frame már nem látszana, gördíteni kellene hozzá a képernyőt.

Harmadik: Ha bárkinek bármilyen megjelenítéssel kapcsolatos véleménye, vagy javaslata van, itt a remek alkalom a közlésre.

Negyedik: Itt szeretnénk nyilvánosan közölni a nagyérdeművel, hogy szívesen közöljük vendégszerzők írásait is. A jobb felül látható emailcímen lehet ezzel kapcsolatban velünk beszélni. A feltétel mindössze annyi, hogy egyrészt jogi problémákba ne fussunk bele semmi esetre sem, a másik, hogy az írás illeszkedjen a blog profiljába, és stílusába. Komolyabb tudományos szövegek közlésétől sem zárkózunk el (lásd pl. a hétfői postot), de a többség továbbra is a könnyedebb nyelvezetű írások közül fog kikerülni. Mindenesetre, akinek szerzői ambíciói vannak, nyugodtan keressen meg minket, amit cserébe kaphat, az egy esetleges index címlap (ha kellően érdekes az írás), de anélkül is minimum napi ~300 látogató és olvasó. Egyetemisták szemináriumi dolgozatait is szívesen közöljük, gondoljatok bele, mekkora poén azt mondani a tanárunknak, hogy itt a webcím, ahol az írásunkat olvashatja. :)

Na ez persze nem azt jelenti, hogy a korábbi szerzők abbahagyták az írást, korántsem, sőt.

És végül, az egyik testvérblogunkhoz hasonlóan mi is tervezünk egy blogtalálkozót a tavasz folyamán. Ezzel kapcsolatos részleteket valószínűleg majd a post elején linkelt facebook csoportban lehet majd megtudni. (Aki nem regisztrált a facebookon, vagy nem tudja mi az: ez egy community oldal, mint az iwiw, csak picit fejlettebb. Nem létszükséglet persze az, hogy az ember tag legyen, de az iwiwnél nagyságrendekkel több érdekes dolog elérhető ott, úgyhogy értelme is van regisztrálni. És ezért a mondatért nekem nem fizettek. :) )

21 komment

Címkék: offtopik

A bejegyzés trackback címe:

https://toriblog.blog.hu/api/trackback/id/tr44951100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Syolos 2009.02.19. 14:23:04

Felbontás: ha megnövelitek, a netbookosoknak ki fog lógni az oldal. Talán már így is kilóg, nem tudom, én pl. a ti oldalatokat csak az asztali gépemen szoktam nézni.

Külső: nem a legprofibb, például a baloldali TOP5 lista 7-es IE alatt egybe van csúszva, ez ronda is, nehezen használható is.

És ez egyben rávilágít még egy dologra. Lehet, hogy csak nekem tűnik úgy, de úgy érzem, elfogyott a lendület, srácok. Régebben havi 10 bejegyzés is volt, most meg... Januárban 3, decemberben 5, novemberben 7 (bár az egyik "csak" egy rendezvényről szólt). Februárban eddig 3 (ezt nem számolnám bele), és azok milyen kemény témák. Persze, én vagyok a kultúrbunkó, ezt elismerem, de spec. a Handel bejegyzést el sem olvastam. A "Vámpolitikai kérdések a reformkori országgyűléseken" szintén nem keltette fel az érdeklődésemet :(

Szóval szerintem több bejegyzés kellene, és populárisabb témákról. Pl az albán/román származású cikkeket csak úgy faltam, meg a finn-oroszt is. A mandzsu korról szóló cikk is érdekes volt (de annak az első része már egy hónapja jelent meg, és azóta sincs folytatás...). A horvát-magyar sorozat is nagyon ász volt, de említhetném a Károly svéd király útját körbejáró cikket is, vagy még sok ilyet.

Ezeket nem letolásnak szántam, gondolom mindegyikőtök a szabadidejében, a "móka" kedvéért ír, és ha holnaptól az antall kormány első évének elemzése lesz a téma cikksorozatban, akkor sem lesz egy rossz szavam (ezek sem azok). Csak akkor nem fogom elolvasni.

Szóval szerintem nem a külső a fontos, hanem a belbecs. Érdekes témák, több bejegyzéssel, ha én kívánhatnék, ezt kívánnám :)

Syolos 2009.02.19. 14:25:56

Kicsit ellentmondásba keveredett a mondókám eleje és vége, mert az elején kifelejtettem egy mondatot :D Azt akartam leírni, hogy habár a külső nem a legprofibb, a célnak tökéletesen megfelel, mivel a tartalom számít. Ez alól kivétel az előbb említett top5 lista, azon javítsatok, ha lehet! :) És persze értelme is csak akkor van, ha nem 3-4 bejegyzés keletkezik egy hónapban.

lécci 2009.02.19. 15:44:50

Kedves Syolos!
Kevesebb a poszt? Viszont hosszabbak. Bár ha nem olvasod őket, nehezen veszed észre ;-)
A látogatottság is magasabb, betoltuk a szekeret. Ehhez volt a lendület. A tél eljöttével, meg év vége, mi is visszavettünk, lehet elfáradtunk. Vedd úgy, hogy téli álmot aludt a blog.
"És valóban ősszel a föld
Csak elalszik, nem hal meg;"

Megszoktuk a jót, aztán követelődzünk, mi? Handel meg nem smakkol? Meg a barokk zene? Bezzeg a sok csihi-puhi, meg konfliktus, az kéne mi? :)

Azért üdvözöl: A Handel posztok (4 db) szerzője
(mondjuk a Károlyost is én írtam, de az a sok hozzászólástól lett oké)

hami · http://toriblog.blog.hu 2009.02.19. 16:29:41

@Syolos:

A frissülés kérdését direkt nem dobtam be, ugyanis bármennyire jól meg lehet beszélni, ha nincs mit publikálni, akkor nincs mit. Most kb. annyi írás van, hogy hetente egyet tudunk leközölni, a tartalékot meg nem akarjuk kimeríteni, mert akkor rosszabb esetben hetes szünetek jönnek. Én értem amit mondasz, és megértem a kritikát, de ezen speciel nem nagyon lehet változtatni. :) Az persze lehetséges, hogy a heti 1 frissülés felmegy kettőre hamarosan. De nem ígérem be, mert nem biztos. Egy történeti post megírása nem olyan egyszerű dolog, mint egy átlag blogposté, utána kell nézni dolgoknak, kell előtte kutatómunka, ez nem fél óra. És közben azért termelni kell a GDP-t is. :)

Na mindegy, nem akarok erre több szót vesztegetni, bármennyire szeretnénk gyakran frissülni, ez most nem megy.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.02.19. 20:06:26

Őszinte örömmel olvastam, hogy egy évesek lettetek! Rendszeres olvasótokként csak szurkolni tudok, ugyanakkor fogyadjátok gratulációimat (-nkat)!

A kérdésekre a válaszaim (illetve véleményem):

1.) Az egyik blogomon (a csurtuson) én megléptem a skin-váltást és ne tudjátok meg: a 300+ posztból kábé 250-et újra kellett tördelnem (illetve még nem fejeztem be, most tartok a 150.-nél)... Jól gondoljátok meg, mert (majdnem) minden kép elcsúszik, a bekezdések megváltoznak, olykor a betűméret és -szín is elképesztő változásokon megy keresztül... Szóval kétszer mérj és egyszer vágj!

2.) A beszúrt képek problémáját meg lehet úgy oldani (de szerintem ti is tudjátok), hogy kicsinyítve teszitek be a posztba, majd hozzárendelitek az eredeti nagyságot/felbontást, kattintással előkúszik az igazi. Nekem ez a felbontás megfelelő, meg aztán nem egy képzőművészeti blog vagytok, ahol a színmélységnek és hasonlóknak akkora jelentősége lenne.

3.) Engem ez a SNAP-izé zavar egy kicsit, le is lassjtja úgy 15-20%-kal a betöltést (lehet persze, hogy csak nálam: XP Home + Firefox), és nem tudom, igazából mit hoz a konyhára...

4.) Valóban egy kicsit lelassultatok (kevés poszt ahhoz képest, hogy mennyit szeretnék olvasni tőletek), meg aztán ugye ott volt az a pár... khm... komoly írás, ami szerintem... hát, fene se tudja, de én ismerek olyan olvasótokat, aki sajnálkozva mondta, hogy "a srácok kezdenek átmenni tudományos szakkörbe, kár értük"...

5.) Szívesen olvasnék például egy olyan sorozatot, hogy "miért útáljuk a *****-kat", és ide bármelyik Kárpát-medencei szomszédunk belefér; közös történelmünk kínosabb momentumait felvillantani és rámutatni, hogy néha azért mi is hunyók voltunk...

Vagy eloszlatni a magyar (esetleg az európai, neadjisten az univerzális) történelem egyik-másik tévhitét, urbánus legendáját - gondolok itt a Szent István-Koppány ellentéttől Kolumbusz valódi mozgatórugóján át Báthory Erzsébet vérfürdőjén és Kossuth sikkasztási ügyén keresztül a Tet-offenzíváig vagy a reagani SDI valódi hátteréig.

Zárásul: mégegyszer gratulálok (-unk), és persze várunk titeket a lemilbulin!

tiboru (a lemilesek nevében is)

hami · http://toriblog.blog.hu 2009.02.19. 20:42:55

@tiboru:

Ahoj

Jó híreim vannak.

Tévhitoszlatás hamarosan lesz. DSI kolléga dolgozik rajta éppen. Kárpát medencei téma szintén, már megírtam. A következő postokról rendszeresen írunk a facebook csoporton.

wape 2009.02.19. 23:16:12

Ha motivál titeket, hogy mire kíváncsi az olvasó, néha betehetnétek egy közvélemény kutatás. Hátha ott is felmerül valami jó ötlet.

Nem olvastam a blogot idáig, de most gyorsan átfutottam az elmúlt tízet és mint valami kicsit hasonszőrű blogger a köv. javaslataim/gondolataim lennének.
Dizájn? Szerintem ilyen témában annyira nem fontos

Rendszeresség? Szerintem rendben van a heti 1. Ha ilyen hosszú anyagokat írtok ki magatokból rendszeresen, akkor nem könnyű fel is töltekezni, feldolgozni stb az információkat. Aki többet akar, fizessen.

Ami nekem hiányzik (és a vesszőparipám) egy töri blog esetében, azok a hivatkozások. Nem vagyok történész, csak politológus, de mintha itt is ott is a dolgok egy jó része arról szólna, hogy "honnan tudjuk, hogy úgy volt és nem másképp"

Úgy látom a blogon szerzője válogatja, de a többségnél nem láttam nagyon se linkeket hiperhivatkozásnál, se számokat a végén forrásokkal megadva (mondom csak utolsó 10 posztot néztem meg).

Egyszer belefutottam valakibe, azt azzal próbált érvelni, hogy az olvasmányosság/népszerű stílus/popularitás és a hivatkozás/források jelzése egymást kizáró dolgok. Ezt tőlünk nyugatabbra már megválaszolták elég világosan. Nem zárják ki egymást. (ha valakinek ez lenne az érve).

Szerintem minél komolyabbak lesztek, annál komolyabban kellene venni magatokat e tekintetben is. Csak ez tehet a hitelességért (jó, ez a "csak" lehet túlzás).

Egyébként további sikereket és boldog szülinapot
üdv
wp
p.s. Ha megszorultok szívesen adok egy tanulmányt az orosz behatolásról Közép-Ázsiába (XIX sz.)? 15 oldal, de folytatásokban közölhető

Sanpellegrino Chinotto 2009.02.19. 23:39:52

Az lehet, hogy csak idefirkálom
Boldog Szülinapot
és nem okoskodom?!
:)

wape 2009.02.20. 00:05:22

Ja és még valami. A lapszerkesztői mivoltom (milyen sokoldalú vagyok?) azt tanácsoltatja velem: nem használjatok félkövért és aláhúzást a szövegben.
1. nem csinálják ez sehol, tanulmányban, szakkönyvben, ismereterjesztő munkában, sehol! (ha az analógiában hisztek)
2. nem szép
3. bízzátok az olvasóra, hogy Ő döntse el mi fontos. Ne ti emeljétek ki amit fontosnak tartotok
4. Egyetemi jegyzet/kijegyzetelt tankönyv jellege van az egésznek. Mikor a jogászok aláhúzkodják a szerintük fontosnak talált dolgokat.
5. Tényleg nem szép.
6. Tényleg, esztétika.

Én mindig azt mondom, hogy ebben a szép magyar nyelvben remek stilisztikai eszközök vannak arra, ha valami ki akarunk emelni a szövegkörnyezetből.

Ti író embereként biztos vagyok benne, hogy birtokában vagytok a képességnek, hogy pusztán a fogalmazás, a szórend, a tömörítés stb segítségével is ki tudjátok fejezni, hogy mi a fontos, mi a lényeg számotokra/szerintetek.
üdv
wp

Syolos 2009.02.20. 14:07:34

@lécci: "Megszoktuk a jót, aztán követelődzünk, mi? Handel meg nem smakkol? Meg a barokk zene? Bezzeg a sok csihi-puhi, meg konfliktus, az kéne mi? :)"

Hát ezen jót nevettem :D Zenében inkább a hallgatók táborát gyarapítom (és igen, szeretem a klasszikusokat is, van itthon bőven), mintsem az infókra. De, mint próbáltam rá célozni, nem tartom bajnak, hogy ilyesmivel is foglalkoztok, csak ez személy szerint tőlem távol áll. És mivel a véleményemet kérdeztétek, megírtam :)

@lécci, @hami: Igen, tisztában vagyok vele, hogy sok munka egy igényes történelmi poszt megírása. Pont azért, mert utána kell járni ennek-annak, és a mondókát még szavakba is kell önteni. Újságíró vagyok, nem ismeretlen a szituáció, és ezt nem is vitatom. Azért is írtam bele, hogy "ha kívánhaték" :) Pont azért olvasnék gyakrabban, mert tetszenek a postok, ez szerintem egyfajta elismerés. Mint a reklámban: kérek még ;)

Szóval lelkesen jövök minden nap egyszer megnézni, hogy van-e már új bejegyzés, akkor is, ha csak heti egy van, és akkor is, ha több. Továbbra is hiánypótlónak tartom a blogot (vagy csak nem látok rá eléggé a hazai blogszcénára?).

De TOP5-tel csináljatok valamit, ha lehet! :)

hami · http://toriblog.blog.hu 2009.02.20. 14:22:04

@Syolos:

Nem akartam én sem magyarázkodni, meg köszönjük amúgy a dícséreteket. Most úgy néz ki amúgy, hogy heti 2 frissítésre fel tudunk pörögni, legalábbis egy ideig.
A TOP5-ttel mi a gond?

@wape:

Vettük a javaslatokat.

Karikásostor · http://sirasok.blog.hu/ 2009.02.20. 22:38:52

Boldog születésnapot kollégák!

Meglepődve néztem, hogy csak 9 nap van "köztünk"! :)

Hajrá így tovább! Remélem 3 hét múlva találkozunk személyesen is.

Kaif · http://toriblog.blog.hu 2009.02.20. 23:04:06

Rajtunk nem múlik:) Én ott leszek.

vizipipa 2009.02.21. 15:15:18

Gratulálok az évfordulóhoz és várom a folytatást.
Egyebek:
- jó ez a felbontás (és betűméret),
- tiboru javaslatát a képekkel kapcsolatban támogatom,
- az urbanlegendek oszlatásával egyetértek,
- részemről a történelemokítás azon verzióját preferálom, amikor az illetőt "betesszük" az akkori szituációba.
Merthogy utólag mindannyian qrva okosak vagyunk.

Syolos 2009.02.22. 12:17:04

@hami: Nálam így néz ki a TOP5: kepfeltoltes.hu/view/090222/596407090Snap1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szerintem ez eléggé áttekinthetetlen.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.02.22. 13:31:53

@Syolos:

Szerintem a túl hosszú címek miatt van - ha nem fér el egy sorban, ez történik.

Syolos 2009.02.23. 14:41:20

Nem csak szerinted, biztosan emiatt van. De a rondaság adott, megoldás kéne rá :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.02.23. 19:10:16

@Kaif:

Briliáns megoldásnak tűnik :-)

Mixer 2009.02.24. 15:27:02

nagyon szeretem a blogot, gratulálok hozzá!

Csak így tovább!

lécci 2009.03.03. 08:05:01

Syolosnak - ha erre jár, esetleg most olvassa a Nemzetiségek Mo-on II-t - egy kis barokk zene szeretettel. Nézd, mennyiem szeretik !!! :) www.youtube.com/watch?v=bRqNcshRlLk
A szerzőről (Bach hugának körösztapja): hu.wikipedia.org/wiki/Johann_Pachelbel
süti beállítások módosítása